a.s.r. schrapt namen Ditzo en Europeesche

De merken Ditzo en Europeesche Verzekeringen gaan per 17 april 2023 verder onder de naam a.s.r.. In 2021 werd al afscheid genomen van het merk De Amersfoortse.
In een brief aan adviseurs schrijft a.s.r.: "Deze stap past bij de keuze van a.s.r. om te bouwen aan één sterk merk. Door de kracht van onze merken te bundelen kunnen onze merken elkaar versterken en kunnen we als één partij naar buiten treden. Daarnaast is voor klanten de scheidslijn tussen producten die rechtstreeks of via een adviseur afgesloten kunnen worden, steeds minder duidelijk. Uit onderzoek blijkt dat klanten verwachten beide mogelijkheden op asr.nl te kunnen vinden. Door het aanbieden van de producten van Ditzo en Europeesche onder het merk a.s.r. kunnen we aan deze verwachtingen voldoen. We willen hierbij benadrukken dat het intermediaire kanaal voor ons het belangrijkste distributiekanaal is en blijft."
Ditzo is sinds 2007 het online merk van a.s.r. en bedient ruim 700.000 klanten met onder andere zorg-, auto-, woon- en reisverzekeringen. Europeesche Verzekeringen werd in 1920 opgericht en maakt al ruim dertig jaar onderdeel uit van a.s.r. als specialist in reis- en recreatieverzekeringen.
De zorg- en schadeverzekeringen van Ditzo en Europeesche gaan 1 op 1 over naar het merk a.s.r.. Deze verzekeringen zijn herkenbaar door de toevoeging Ik kies zelf, aldus de verzekeraar. "Alleen de verzekeringen met deze toevoeging kunnen voortaan rechtstreeks via asr.nl gesloten worden, net zoals dat nu kan via de websites van Ditzo en Europeesche."
"Vanaf 17 april 2023 kunt u de schadeverzekeringen van Ik kies zelf van a.s.r. ook aanbieden aan uw klanten via een link op uw eigen website. U krijgt hiervoor een eenmalige aanbrengvergoeding. Uw klanten die hiervoor kiezen worden door ons gezien als directe klanten en moeten zelf hun poliswijzigingen en/of schademeldingen aan ons doorgeven."