Artikelen

Enige hoofdbrekens van de letselschadepraktijk in coronatijd

Enige hoofdbrekens van de letselschadepraktijk in coronatijd

(Kennisartikel Allianz in Katern Letselschade, VVP 03-2020) Alles rondom het coronavirus heeft impact op de maatschappij. Niets of niemand wordt ontzien. Om met...

Wel letsel, geen vergoeding

Wel letsel, geen vergoeding

(Katern Letselschade, VVP 03-2020) Een bestuurder van een auto met caravan moet op de ringweg Antwerpen uitwijken voor een te hard rijdende, dronken bestuurder....

Letselschade tijdens bedrijfsuitje

Letselschade tijdens bedrijfsuitje

(Katern Letselschade, VVP 03-2020) In het kader van een bedrijfsuitje ontstaat regelmatig letsel. In deze zaak ging men varen en ontstond er rugletsel. Het slachtoffer...

Feit of fabel: werkgever is buiten werktijd aansprakelijk bij een ongeval op de werkplek

Feit of fabel: werkgever is buiten werktijd aansprakelijk bij een ongeval op de werkplek

Als werkgever wil je jouw werknemers een prettige en veilige werkplek bieden. Dat is ook een verplichting die volgt uit de zorgplicht richting jouw werknemers....

Feit of fabel: eisen voor aansprakelijkheid zijn in een sport- en spelsituatie hoger dan daarbuiten

Feit of fabel: eisen voor aansprakelijkheid zijn in een sport- en spelsituatie hoger dan daarbuiten

Een groot gedeelte van de Nederlanders doet wel iets aan sport. Het risico dat daarbij ongelukken gebeuren waarbij lichamelijk letsel aan een ander wordt toegebracht...

De enorme impact van een dwarslaesie

De enorme impact van een dwarslaesie

Om te laten zien hoe enorm de impact van een letselschade op een mensenleven is, nam Nostimos op het vakevent Bijzondere Risico’s van VVP een ervaringsdeskundige...

Stilstaan bij veiligheid

Stilstaan bij veiligheid

Beheersing van risico’s begint met bewustwording. Vijf eenvoudige startvragen bewijzen hierbij prima hun dienst, aldus gedragsveiligheidskundige Annemarie...

NTA 8220 als nieuwe norm

NTA 8220 als nieuwe norm

Veel branden ontstaan door problemen met de elektrische installatie. Een goede inspectie hiervan kan onnodige problemen voorkomen. De nieuwe controlemethodiek van...

Wet vergoeding Affectieschade in de praktijk

Wet vergoeding Affectieschade in de praktijk

Wat betekent het nu de Wet vergoeding Affectieschade in werking is getreden? Nu we onder bepaalde voorwaarden financiële compensatie kunnen eisen aan een beperkte...

Werkgever aansprakelijk voor schade werknemers op bedrijfsuitje

Werkgever aansprakelijk voor schade werknemers op bedrijfsuitje

Een werkgever wil zijn medewerkers tijdens het uitvoeren van hun werkzaamheden uiteraard zo goed mogelijk beschermen. Daartoe is hij zelfs verplicht. Mocht het...

VVP 06 - 2020
VVP 05 -2020
Recente editie
Recente editie

Volg je hart. En succes is vallen en opstaan. Aldus in VVP 5-2022 de financieel adviseurs Juffrouw Polis, Rick Guitjens en André van Luijk in de rubriek ‘Uit de adviespraktijk’. Doe vooral ook de dingen waar je goed in bent, meent Van Luijk. Verder in deze VVP onder meer een pleidooi van Mieke Dadema (soepel.org) voor duidelijke verzekeringstaal. Uiteraard ook veel aandacht voor de finale van de VVP Advies Award 2022, gewonnen door Jähnig + Ter Braak. ORV is nog belangrijker dan wij dachten, constateert Indra Frishert (Dazure) na gesprekken met nabestaanden van verzekerden. Moeten we als sector vaker doen, dat soort keukentafelgesprekken, meent Martin Koot (MoneyView). Om het échte belang van verzekeren niet uit het oog te verliezen. In de rubriek ‘Ken je vak!’ bespreekt Marjol Nikkels (CS Opleidingen) de vereenvoudigde WIA-keuring 60-plussers.

Ook in VVP 5 het katern Vermogensbeheer. Waar liggen de kansen voor financieel adviseurs op de beleggingsmarkt?

Bekijk de inhoud
Special Actief Klantbeheer
Special Actief Klantbeheer

Actief klantbeheer, zie het niet als een last maar een lust waar zowel klant als adviseur beter van worden. Dat is de boodschap van de VVP-special Actief Klantbeheer. Voorzitter Marieke van Zuien van de Stichting Actief Klantbeheer, waar ook VVP bij is aangesloten, noemt het belangrijk actief klantbeheer collectief te stimuleren. Maar er is geen enkele reden om niet nu al actief klantbeheer op te pakken als individueel kantoor. Begin er vooral gewoon mee, zoals financieel planner André Feijs zegt. “Actief klantbeheer hoort bij je professionaliteit als financiële coach en expert”, aldus de rondetafel met kennispartners. In de special veel praktijktips en artikelen van onder meer financieel adviseur Chris de Bruin (‘Zorgplicht start waar zorgwil tekortschiet’), advocaat Robin van Beem (‘Maak duidelijke afspraken met de klant over de doorlopende dienstverlening’) en Michel Ligtlee van Vereniging Eigen Huis (‘Juist bestaande klanten kunnen nu extra aandacht gebruiken door de gestegen vaste laten’).

Bekijk de inhoud